Ekran kapagini kapatip acinca görüntü gidiyor
selim ok
2009-08-07 14:22:21 UTC
Merhabalar,

Dizüstü bilgisayarimda Pardus 2009 kullaniyorum. Fakat bazi ufak sorunlarim
var. Hata kayit sistemine yazmadan önce ayni sorunu yasayan birileri var mi
sormak istedim.

Ekrani kapatip bir süre sonra yeniden kaldirdigimda bilgisayar takilmamasina
ragmen ekran siyah kaliyor. Biraz ugrastiktan sonra farkettim ki ctrl+alt+f1
ile konsola gecersem ekran aciliyor, yeniden ctrl+alt+f7 ile Masaüstüne
dönmeye calisinca sorun olmadan görüntü geliyor. Yani ekran kapagini
kapattiktan sonra yeniden actigimda her seferinde bu islemi tekrarlamam
gerekiyor.

Bellek kullanarak askiya alip yeniden baslatinca böyle bir sorunla
karsilasmiyorum.

Bu sorun hakkinda fikri olan var mi?

Sorunu yasadigim bilgisayar [1] Dell d430.

Iyi calismalar,
Selim

[1]: http://tr.pardus-wiki.org/Donan%C4%B1m:DELL_Latitude_D430
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/
Serhan Cosar
2009-08-07 16:42:02 UTC
Benim dizüstü bilgisayarım Toshiba L40. Aynı sorunu yaşıyorum. Yalnız
benim sorunum bellek kullanarak askıya alınca da oluyor. Sistemi tekrar
uyandırdığımda şifre girme ekranı biraz dikkatli bakınca bir perdenin
arkasında gibi gözüküyor. Dediğiniz gibi ctrl+alt+F1 sonra ctrl+alt+F7
yapınca düzeliyor.

Sizde bellek kullanarak askıya alınca bu durumun olmaması enteresan. Güç
yöneticisinden Kapağı kapatınca ne yapmaya ayarlı? Belki bu farktan
olabilir.

Ben konsolda yetkili kullanıcı olup "s2ram --force --vbe_post" komutunu
yazınca, bellek kullanarak askıya alıyor geri dönüş sorunsuz oluyor.
Bildiğim kadarıyla bu sorun ekran kartıyla ilgili.

Çok hakim değilim ama ekran kartınız ne? Bir de bu olay olunca dmesg
çıktısı ne çıkıyor? Belki oralarda bir şeyler bulunabilir.
huseyin bilen
2009-08-07 16:43:25 UTC
Selim Bey
Benim Fujitsu-Siemens Amilo Li 2727 de sizinkine benzer biraz farklý
davranýþ sergiliyor.
1-Pardus da ekraný kapatýp belli bir süre sonra açýnca siyah ekran ile ekran
kilidini açmak için kullanýcý parolasý penceresine parolayý girince
açýlýyor.
2-Windows da ayný iþlemi yaptýðýmda ne yaparsam yapayým ekran siyah, tek
çözüm bilgisayarý aç düðmesine (on/off) küçük bir dokunuþ ile ekran yerine
geliyor.
Her farklý notebook da her deðiþik iþletim sistemi davranýþ farklýlýklarý
mevcut. Toshiba satalite pro damadýmýn notebook da winxp de ise ekraný
kapatýp açýnca sizi karþýlayan siyah ekraný canlandýrmak için herhangi bir
tuþa dokunuþ yetiyor.Toshiba da Pardus yüklü olmadýðý için Pardus da nasýl
bir davranýþla karþýlaþabilirim bilmiyorum.Ýyi günler
kullanýn.
Liste mesajlarýnda arama yapmak için http://liste.pardus.org.tr/arama web
sayfasýna gidin.
selim ok
2009-08-07 17:04:36 UTC
Post by huseyin bilen
[...]
Hüseyin Bey,
Sizin bahsettiginiz sanirim genel olarak bir sorun degil. Benim anladigim
kadariyla ayarlarla ilgili. Eger ayarli degilse, Windows ekran kapagini
acsaniz bile acmiyor bilgisayari. Ama ayarlarsaniz aciyor. Ayni sey linux
icin de gecerli. Fakat benim anlattigim sorun bundan biraz farkli.

Benim bilgisayarim aciliyor lakin ekran ctrl+alt+f1 haric ne yaparsaniz
yapin acilmiyor. Daha önceki sürümlerde bu sorun yoktu. Pardus 2007 ve
2008'de yani.

Serhan Bey,
Bilgisayarimin donanim bilgilerini daha önceki iletimde baglanti olarak
vermistim. Ama daha ayrintili olarak yazayim.

Intel® Graphics Media Accelerator 950 (224 MB'a kadar paylaþýmlý bellek)
Display controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/GME, 943/940GML
Express Integrated Graphics Controller (rev 03)

dmesg ciktisinda soyle bir satir gorunuyor.

[ 2568.862203] [drm:i915_get_vblank_counter] *ERROR* trying to get vblank
count for disabled pipe 0

Bunun disinda ciktilarda pek bir sey yakalayamadim. Xorg.0.log ve
arkadaslarinda da bir sey yok.

Bir de sizdeki sorunda ekranin isigi yanmiyor gibi. Bende durum farkli,
goruntu tamamen yok, ekran bom bos. Sizin bahsettiginiz gibi "perde inmis
gibi" durmuyor. Daha once o tip bir sorunla karsilastigim icin ayirt
edebiliyorum. Hem ekran aydinlatmasi hem de ekranin kendisi kapali.

Yukaridaki ciktiyi kisaca arastirmistim. Fakat daha farkli sorunlar
anlatilirken kullanildigi icin benimle ilgili sorunun cozumu ile ilgili bir
sey yakalayamadim.

Sizin ekran kartiniz nedir bu arada?

Iyi calismalar,
Selim
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/
huseyin bilen
2009-08-07 18:04:04 UTC
Selim Bey
Benim Donanýmda ise Intel Corparation Mobile GM965/GL960 Integrated
Graphics Controler (rev 03) olarak onboard gözüküyor.Paylaþýmlý bellek 256
olarak gözükmesinin yanýnda sizin dmesg çýktsýndaki satýrý iyi
yakalamýþsýnýz, bende dmesg çýktýsýnda ayný hatayý vermiyor.Ýyi akþamlar ve
çalýþmalar.
sayfasýna gidin.
Serhan Cosar
2009-08-09 09:53:27 UTC
Dediğiniz gibi ise bendeki durumdan farklı, haklısınız. Benim ekran
kartım Intel 945. 945 serisi ile ilgili bir problem olabilir. Bu arada
bendeki sorun 2008.2 de oluyor. 2009 da denemedim.

Ekran kartınız 950 ama sürücü olarak 945 sürücüsü var sanki, yanlış
anlamadıysam. Böyle bir uyumsuzluk sorun yaratıyor olabilir.

İlk mesajda dediğiniz gibi hata raporu açmak daha faydalı belki de.
Post by huseyin bilen
Selim Bey
Benim Fujitsu-Siemens Amilo Li 2727 de sizinkine benzer biraz
farklı davranış sergiliyor.
1-Pardus da ekranı kapatıp belli bir süre sonra açınca siyah ekran
ile ekran kilidini açmak için kullanıcı parolası penceresine
parolayı girince açılıyor.
2-Windows da aynı işlemi yaptığımda ne yaparsam yapayım ekran
siyah, tek çözüm bilgisayarı aç düğmesine (on/off) küçük bir
dokunuş ile ekran yerine geliyor.
Her farklı notebook da her değişik işletim sistemi davranış
farklılıkları mevcut. Toshiba satalite pro damadımın notebook da
winxp de ise ekranı kapatıp açınca sizi karşılayan siyah ekranı
canlandırmak için herhangi bir tuşa dokunuş yetiyor.Toshiba da
Pardus yüklü olmadığı için Pardus da nasıl bir davranışla
karşılaşabilirim bilmiyorum.İyi günler
[...]
Intel® Graphics Media Accelerator 950 (224 MB'a kadar paylaşımlı bellek)
selim ok
2009-08-09 10:21:19 UTC
Dediðiniz gibi ise bendeki durumdan farklý, haklýsýnýz. Benim ekran kartým
Intel 945. 945 serisi ile ilgili bir problem olabilir. Bu arada bendeki
sorun 2008.2 de oluyor. 2009 da denemedim.
Ekran kartýnýz 950 ama sürücü olarak 945 sürücüsü var sanki, yanlýþ
anlamadýysam. Böyle bir uyumsuzluk sorun yaratýyor olabilir.
Sanirim o üreticinin sayfasindaki bir yanlis, lspci ciktisinda 945 olarak
görünüyor, benim iletide yazdigim Dell'in sayfasindan aldigim bilgilerdi.
Ýlk mesajda dediðiniz gibi hata raporu açmak daha faydalý belki de.
Uygun bir vakitte hata kaydi olusturup, buraya da yazarim. Belki takip etmek
isteyen olur.

Iyi calismalar,
Selim
--